خانه خلاقیت پیاده روی کنید تا فکر خلاق داشته باشید

پیاده روی کنید تا فکر خلاق داشته باشید

9 ثانیه خوانده شده
0
0
3,063

 

پیاده روی کنید تا فکر خلاق داشته باشید
خبرگزاری آنا: مطالعات اخیر محققان امریکایی نشان می دهد راه رفتن و پیاده روی باعث ایجاد تفکر خلاق در افراد می شود.
به گزارش خبرنگار پزشکی خبرگزاری آنا به نقل از «مدیکال نیوزتودی»، پژوهشگران دانشگاه «استنفورد» کالیفرنیا با بررسی نوع خلاقیت افراد به این نتیجه رسیدند که راه رفتن و پیاده روی می تواند قدرت خلاقیت ذهن را تا 60 درصد افزایش دهد.

walk2
بسیاری افراد معتقدند که بهترین ایده ها موقع پیاده روی به ذهنشان خطور می کند. محققان در بررسی های خود دریافتند که عمل راه رفتن به عنوان نوعی ترفند عمل کرده و خلاقیت ذهنی را تقویت می کند. در این میان راه رفتن در داخل یا خارج از منزل تفاوتی با یکدیگر ندارد. مطالعات نشان می دهد که راه رفتن روی دستگاه تردمیل در داخل منزل یا پیاده روی در هوای آزاد و تازه در مقایسه با بی تحرکی و نشستن، واکنش خلاقانه ذهن را تا دو برابر افزایش می دهد.
تأثیر راه رفتن تا مدتی باقی می ماند و افراد پس از راه رفتن و حتی مدت کوتاهی پس از نشستن می توانند از مجال خلاقیت فراهم شده استفاده کنند. محققان اثر راه رفتن بر تفکر خلاق را روی 176 نفر بررسی کرده و آنها را در موقعیت های مختلف حرکتی مورد آزمایش قرار دادند. آنها از شماری از افراد شرکت کننده خواستند پیاده روی کنند و گروه دیگری که معلول حرکتی بودند نیز روی ویلچر در اطراف پارک حرکت کردند تا به نوعی حالت پیاده روی برای آنها تداعی شود. برخی از شرکت کنندگان هم راه رفتن و نشستن را به طور ترکیبی انجام دادند که هر کدام بین 5 تا 16 دقیقه زمان می برد.
محققان پس از آن، از افراد تست خلاقیت ذهنی گرفتند به طوری تفاوت ایجاد شده در نوع تفکر آنها را مشخص کردند. نتایج به دست آمده از این بررسی نشان داد که افراد در زمان راه رفتن در مقایسه با نشستن، با خلاقیت بیشتری فکر کرده و تصمیم می گیرند. به عبارتی، افرادی که در منزل روی تردمیل راه می روند، در مقایسه با موقعی که می نشینند 60 درصد خلاقیت بیشتری از خود نشان می دهند.

لازم است کاربران ارجمند بدانند علت مساله این است که :

 پیاده روی به عنوان یک ورزش هوازی موجب ترشح هورمون شیمیایی به نام آندروفین  در مغز می شود واین با عث سرخوشی ونشاط شده و مغز بهتر کارمی کند یعنی ذهن فعالتر شده ،این امر خلاقیت افراد را افزایش می دهد.

پست ارسالی ار میهمان ارجمند سرکار خانم ویدا شهرستانی
منبع   http://www.nividar.com

مطلب مشابه را درآدرس  زیر ببینید

http://www.mypersianforum.com/showthread.php?t=236271#axzz3DUOjhODD

بارگذاری نوشته های مرتبط بیشتر
مطالب بیشتر از این نویسنده محمد خزائی
بارگذاری بیشتر در خلاقیت

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *