چرا خلاقیت و نوآوری در کار آفرینی نقش اساسی دارد؟

  • نقطه آغاز کار آفرینی با یک ایده رقم می خورد و ایده از یک فکر خلاق شروع می شود و به نوآوری می انجامد ، بنا براین اساس کار آفرینی از یک ایده خلاق است.
  • عمر نوآوری کوتا است بنابر این باید همواره جریان خلاقیت و نوآوری در سازمان جاری باشد .
  • کار آفرین هرروز با مساله ای جدید روبرو می شود واین مسایل یا ساختار مندند که به تفکر منطقی نیازمند هستند یا غیر ساختار مند،که به فکر خلاق نیاز دارند.(منظور از غیر ساختار مند یعنی غیر فابل پیش بینی ، مبهم وپیچیده )، فراموش نکنیم مسایل جدید را نمی توان با راه حل های قدیمی حل نمود ، مساله جدید راه حل جدید می طلبد.
  • تا سال ۲۰۱۱ تعداد ۲۴۹۰۰اختراع به نام گوگل ثبت شده (google2011)واین بیانگر اهمیت نوآوری در گوگل به عنوان یکی از موفق ترین کار افرینان عصر حاضر است.
  • بنابراین یکی از کلیدی ترین عناصر کار آفرینی خلاقیت  ومحصول آن نوآوری است واینگونه جریان رشد وتحول در سیستم همواره جاری می میاند ، نکته اساسی در مبحث خلاقیت این است که وقتی نگاه خلاقانه است به مشکل نگاه مساله ای می شود یعنی آن را قابل حل می داند و می شود راهی برای برون رفت ازمشکل را یافت !… ونکته دیگر این است که سماجت ، پشتکار و جسارت لازمه خلاق بودن است .

برگرفته ازمقاله اینجانب محمد خزایی در کنفرانس سالانه کارآفرینی و نوآوری استراتژیک  آبان ماه ۱۳۹۳ با عنوان « بهره گیری از نظریه عصب شناسی در ایجاد خلاقیت ونوآوری در کارآفرینی استراتژیک»

بارگذاری نوشته های مرتبط بیشتر
مطالب بیشتر از این نویسنده محمد خزائی
بارگذاری بیشتر در خلاقیت

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *