کارمند خلاق

1 دقیقه خوانده شده
0
0
1,370

4541_ifTNsBAW کارمند خلاق

کارمند خلاق عنوان نظر سنجی تحقیقی است که توسط دوست گرانقدر جناب آقای میر زا آقایی مدیر سایت فکر نوانجام شده است که میتواند برای مدیران وکارکنان سازمانها مفید فایده باشد .

نظرسنجی  با عنوان سازمان و خلاقیت در خرداد 1389  بر روی  سایت فکرنو ارائه شد و 139 نفر از  کاربران سایت  فکرنو در این نظرسنجی شرکت کردند .یکی از سوالات مطرح شده در این نظرسنجی  به شرح زیر بیان شده بود :

اگر شما در يك سازمان مدير شويد چه اقداماتي را براي رشد خلاقيت در كارمندان آغاز خواهيد كرد؟

93 نفر به سوال فوق پاسخ دادند ، مطالعه این نظرات می تواند  مفید واقع شود .  تلاش در جهت رشد خلاقیت در کارمندان می تواند زمینه ساز  تحولات مهمی  در سازمان ها باشد ، لذا مطالعه این نظرات می تواند برای  علاقمندان جالب باشد.

 

با تشکر

فکرنو

پاسخ کاربران سایت فکرنو به سوال :

اگر شما در يك سازمان مدير شويد چه اقداماتي را براي رشد خلاقيت در كارمندان آغاز خواهيد كرد؟

مبنا قراردادن مشارکت واتاق فکر وبیان ایده های متفاوت حتی اگر ساده باشد.

مدیریت مشارکتی

آموزش و کار مطابق با علاقه مندی و توانایی
ایجاد زمینه هایی برای طرح فکر خلاق در سازمان
ايجاد مديريت منظم و منسجم با نام اتاق افكار در سازمانها در جهت بررسي و پژوهش و ايده هاي نو با مشاوره كارشناسان و متخصصان مختلف در جهت رسيدن به هر ايده جديد و نو و كاربردي  ، بايكوت ننمودن ايده هاي خاص و جديد به علت خصومت و غرض ورزي  ، خارج نمودن اختيارات اطلاع رساني از افراد مغرض و ناموزن اداري ،  ايجاد تعالي تحصيلي ،  ايجاد كلاس هاي اعتماد بنفس كارمندان در طبيعت هاي باز بشكل ارردوهاي هفتگي ، مهيا نمودن دوره هاي كارآموزي يا كارورزي دانش آموزي و محصلي براي فرزندان ، شاغلين و بازنشستگان ارگانها و سازمانها ،  ايجاد سازمانها ،  ايجاد كارگاههاي رايگان در هر سازمان ، بيمارستان ، كارخانه ، آزمايشگاه ها جهت استفاده فرزندان و پرسنل شاغل براي رشد خلاقيت توأم با آموزشهاي رايگان

اولین شرط استخدام در سازمان را در جذب نیروهایی اختصاص می دادم که در پست خود نوآوری و خلاقیت بکار برده باشند چون افرادی که در کار خود محقق و پزوهنده باشند موفق تر می باشند. اگر در سازمان کارمندی حتی با درصد کمی خلاقیت در وجودش مشاهده شود با در اختیار گذاشتن امکانات برایش و یا گذراندن دوره ای خاص و آموزشهای لازم، کارمندان را بسوی خلاقیت و نوآوری سوق می دادم و ارزشیابی کارمندان را بر اساس خلاقیتشان می سنجیدم.

همه چيز را با نيروي انساني آغاز مي كنم از علايق كارمندانم تا مشكلاتشان برايم مهم است

کارمند خلاق
تشكيل اتاق فكر – پاداش به كاركنان خلاق – آموزش مستمر كاركنان

تشكيل اتاق فكر ، تشكيل تيم هاي حل مسئله ، به مسابقه گذاشتن راه حل برخي از مشكلات سازمان
ابتدا خودم باید دارای فکر خلاق باشم تا بتوانم در هر مکان زمان خلاقیت خود را به کار بگیرم.( بنده فرد خلاقی هستم و در آن شک ندارم ، این فقط لطف خداوند است ) 1- آنها را با مطالعه مانوس می کنم . 2- محیط کار را کاملا محیطی علمی می کنم. 3- در هر موضوعی از افراد مرتبط با آن موضوع ، نظر خواهی می کنم و به تمام نظرات حقیقتا ارزش قایل می شوم. ولو پیش پا افتاده ترین نظر. 4- به شیوه و بهانه های مختلف افراد را مورد تشویق قرار می دهم . 5- با حوصله حرف های ( انتقادها ، پیشنهادها ، … ) گوش می دهم. 6- از نظر مالی کاملا تامینشان می کنم تا تمرکز در کارشان بالا رود. 7- صداقت را سرلوحه ی کار خود قرار می دادم . 8- به افرادی که زیر مجموعه ی سازمان من بودند محبت و عشق می ورزیدم. 9- گذشت را با عملکرد خودم ترویج می دادم. 10- در صدد پاکسازی محدودیت ذهنی حاکم جامعه ی اداری بر می آمدم.

آموزش.آموزش.آموزش

اجازه می دادم  نظرات خود را اعلام کنند.از کارمندان خلاق  تقدیر بعمل می آورم تا دیگران  تشویق شوند

ابتدا يك برنامه ريزيه حساب شده وبا توجه به نتيجه ان وضع كرده و از كارمندان لايق وعاشق كار استفاده ميكنم.
از کارمندان خواهم خواست به جای کلمه کار از کلمه بازی استفاده کنند. اتاقی را به اتاق خنده اختصاص خواهم داد که هر روز قبل از شروع کار اداری چند دقیقه در آن محل جمع شده و با هم بخندند. از مربی یوگا خواهم خواست هفته ای یک جلسه بسیار کوتاه با کارمندان تمرین کند. از کارمندان خواهم خواست برای دل خودشان کار کنند(بازی کنند) و نه برای مسایل مادی….

ایجاد انگیزه برای کارمندان به انحاء مختلف ازقبیل توجه به مشکلات مالی و…….که موجب تامین امنیت روحی وروانی کارمند می شود ، همچنین عدم واگذاری کارهای غیر ضرور وخارج از وظیفه به وی تابتواند فرصت کافی برای اندیشیدن و خلاقیت در زمینه کاری خودرا داشته باشد
بر پایی دوره های خلاقیت تعیین چوایز و مشوق های مناسب جهت حرکت دادن ذهن کارکنان به سوی خلاقیت ،  بها دادن سازمانی به افراد خلاق.البته دو مورد فوق بیشتر حالت تشویقی وکاری دادرند و در جهت یاددادن خلاقیت روش های دیگری لازم است

آموزش کارمندان در اولین قدم برای همه کلاس  آموزش خلاقیت برگزار میکردم و برای حل مشکلات موجود به شیوه ای خلاقانه اهمیت فوق العاده قایل می شدم

آزادي عمل ميدهم و فضاي فكري را طوري مهيا مي سازم تا علاوه بر انجام مسئوليتها، ارتقاي فكر و امكان ارائه طرحهاي آنان ارج مي نهادم سعي مي كردم در جلسات مشورتي نظر انان را بخواهم براي حل مسايل و روش هاي نوين خلاقيت را به انان آموزش مي دادم تا در زندگي خود هم استفاده كنند سعي مي كردم به جاي اينكه من همه جا فكر كنم چه گونه كارها بهتر پيش رود خود كارمندان فكر كنند و كمك من باشند

تشویق کارمندان به مطالعه  ، توصیه  افراد به  شرکت  در کلاس های  خلاقیت ، طرح کردن سوالاتی که مجبور  به فکر کردن  و راه یافتن جواب نوين داشته باشند.
پيامبر (ص) فرمودند د هركس دوروزش يكسان باشد ، مغبون است اگر اين حديث را همه نصب العين خود قرار دهيم مشكل خلاقيت و نوآوري خودبخود حل مي شود اگر من مدير بودم، من در بعضی از موارد حق انتخاب را به زيردستانم مي دادم و به نظر

های  گوناگون  و دستیابی  به بهترین راه  حل ها شوند  ،تشویق به مطرح کردن  و پیدا کردن  بهترین ایده  ها و پاداش  دادن  و استفاده از ایده های  برتر  افراد ،  عنوان این مطلب که پیشرفت  یک مجموعه  رابطه مستقیم  با نحوه عملکرد افکار و ایده های  تک تک  مجموعه دارد.

من اولا اجازه مي دادم راحت نظراتشون را مطرح كنند . در ضمن يه سري جلسات مثل برين استورمينگ (طوفان ذهني) برگزار مي كردم تا جو سازمان رو از حالت خشك و رسمي خارج كنم.

1-استعداد يابي نفرات نخبه 2- آموزش نفرات جهت تربيت مدرس خلاقيت 3- استفاده از ظرفيتهاي موجود كشور 4- ايجاد زمينه يكسان براي همه نفرات سازمان 5- تغيير در طرز و تفكر مديران فعلي (دولتي) 6-کتاسهای آموزش تفکر خلاق وهوش هیجانی را برای آنها وخانواده هایشان به صورت کارگاهی دایر می کردم.كارمندان فني كليه كارهاي خود را در قالب گزارش جهت آرشيو و تاريخچه پروژه تهيه و نگهداري كنند تا علم آنها پايدار و قابل توسعه باشد
آموزش و آموزش

انها را به حال خود می گذاشتم تا هر گونه دوست دارند کار کنند.اموزش خلاقیت میدادم .اعتماد به نفسشان را بالا میبردم
– تشکیل جلسات گروهی و بررسی مسائل – تشکیل گروه های کاری – برگزاری دوره های آموزشی

با ترسيم روشن اهداف سازمان آنها را در امور سازمان بيشتر دخيل كنم
گذاشتن اتاق فکر در ساختمان ، همفکری با کارمندان در زمینه تخصصشان و موضوعات مورد تخصص آن ها ، گذاشتن یک زمان آزاد در زمان کار برای حل معما های شاد، گذاشتن زمانی در هفته برای گفتن مشکلات کاری و حتی شخصی و رفع آن ها با همفکری ،  ایجاد حس انگیزشی در کارمندان ، تشویق کارمندان برای انجام فعالیت های گروهی – تغییر در خود – ایجاد نگرش های رهبری در سازمان ،  برنامه ریزی جهت آموزش کارکنان – برنامه ریزی بازآموزی کارکنان – ایجاد انگیزه –
حتما برای کارمندان دوره های اموزشی خلاقیت قرار میدهم. شرایط شرکت را به گونه ای قرار میدم که که از آموخته ها شون استفاده کنند(البته با محرک تشویقی) ……
1- انتخاب کارمندان با پتانسیل بالا: ارزیابی داشتن انگیزه قوی در موضوع کاری خود ، سوابق تحصیلی خوب ، 2-

ایجاد ارتباط صمیمانه با حفظ حریم ها ی طرفین ، فراهم نمودن فضای نقد 2- فراهم آوردن زمینه داشتن انگیزه ، اراثه روش های مناسب ایجاد خلاقیت ،بها دادن به دیدگاه ها و نقطه نظرات آنها ، هدایت دید گاه های خام ،دادن فرصت های اتخاذ تصمیم ، برنامه های تشویق و تذکر و …

عدالت را رعايت مي كنم
ارتقائ کارمندان را منوط به ارایه ی ایده ها و طرح ها ی جدید کرده و چنانچه بتوانند به راهکارهای جدید و حل مشکل و مسائل به صورت کاربردی برسند به عنوان کارمند نمونه مطرح شده و تاثیر مستقیم در افزایش حقوق آنان خواهد داشت .

جلسات ارائه نظرات آزاد ،  آزادگذاشتن کارکنان در انجام فعالیت ها به سبک خود ، استقبال از ایده های جدید
ابتدا به آموزش و یاد گیری فنون مربوطه به اطرفیان خود می پردازم

32    بیان مسئله به طور عمومی در یک جلسه.تعیین زمان مشخص برای بیان ایده ها وگوش کردن به تمام ایده ها وبررسی هر ایده از جوانب گوناگون
1- دانسته های خود را به روز نگه میدارم . 2- برای ایده های خوب ارزش قایل میشوم 3- تجهیزات و امکانات سازمان را بدون محدودیت در اختیار کارکنان قرار میدهم 4- روابط خویشاوندی – مذهبی و …در تصمیمات من اثری نخواهد داشت 5- روحیه انتقاد پذیری را در خود تقویت میکنم 6- شفاف سازی در همه سطوح و از راهنمایی زیر دستان دریغ نمیکنم 7- تشریفات زاید را حذف میکنم 8- تقویت روحیه کار جمعی

بها دادن به کیفیت کار به جای کمیت، مشارکت دادن کارکنان در منافع حاصل از خلاقیت ایشان و…خلاق
طرح مساله اي كه سازمان در حال انجام آن مي باشد و تقاضا جهت همفكري همكاران

به دو به هم زنيها و زيرآب زدن ها بي توجه خواهم بود. از كارمندان هربخش نظراتشان را خواهم خواست و با كمك هم آنها را عملي ميكنيم
مديريت بنا به ديدگاههاي نوين قدرت راهبردي و هدايت مجموعه به سمت و سوي اهداف و برنامه هاي از قبل تعيين شده مي باشد .لذا مدير مي بايست از جديدترين ديدگاهها و سبكهاي مديريتي خلاق مطلع شده و آموزش ها و راهكارهاي مناسب به زير مجموعه ارائه دهد و با وضع قوانين و مقررات دست و پاگير اداري كه مناسبتي با بحث خلاقيت ندارد ، مانع بروز استعدادها و خلاقيت هاي فردي اعضا نگرديده و دائما با كنترل صحيح و منظم و نامحسوس بازخورد مناسب با ميزان بروز خلاقيت افراد را داشته باشد ( تشويق و تهييج انگيزه افراد)
به نظر اينجانب خلاقيت كه در اين نظرسنجي استفاده شده مفهوم كلي داشته و نمي تواند نتايج درستي را حاصل نمايد ،زيرا برداشت افراد مختلف از اين كلمه ، متفاوت است . اما اگر شاخص يا شاخص هايي را تعريف ميكرديم كه ابتدا يك مفهوم را در ذهن خواننده تداعي ميكرد و سپس به موضوع رابطه خلاقيت با موارد اشاره شده مي پرداختيم ، منطقاً نتايج بهتري حاصل مي شد . در پاسخ به سؤال فوق ، ابتدا شاخص هايي را براي كاركنان بعنوان فرد خلاق و امكاناتي كه ميتوان از آن بهره برد ، را مشخص نموده و با آن به موضوع خلاقيت مي پرداختم .
1.برقراری نظم 2.شنیدن حرفهای کارمندان 3.دادن وعده های واقعی وعملی4.اموزش تکنیک های جدید5. توجه کافی به پیشنهادات

 

از هر كارمند ميخواستم كار هاي خود را حتي انهايي كه روتين نيز هستند از روش ديگري جز انچه تا كنون انجام ميشده ,انجام دهند . به روشي جديد و براي تلاششان پاداش ميگرفتند.
آموزش… بستر مناسب فکری… جذب ایده های نو…

دادن احساس آرامش و آزادی فکر و اندیشه
مدیر بدوا” با مقوله خلاقیت و نوآوری آشنا باشد وخود نیز دارای معیارهای خلاقانه باشد گزینش نیروی خلاق ونوآور آموزش ، واستمرار و استقرار فرهنگ خلاقیت درسازمان و فراهم نمودن ابزارهای متناسب با پرورش افراد خلاق

برگزاري جلسات ماهيانه به صورت منظم براي همفكري بين كارمندان و مدير ، محول كردن فعاليتهاي متنوع و خارج از برنامه به كارمندان براي ايجاد نشاط و بالا بردن سطح خلاقيت ، برگزاري كلاسهاي مشاوره اي براي بالا بردن سطح خلاقيت ، جدي گرفتن حرف كارمندان در اجراي برنامه هاي جديد و خلاقانه
مشكلاتي مطرح مي كنم و به بهترين ايده ها جايزه مي دهم مشكلات رو با كارمندان در ميون مي زارم تا بهش فكر كنن و نظر بدن،  كلاس ها ي بازي خلاقيت ثبت نامشون مي كنم و اجبارشون مي كنم كه برن

  1. آموزش مهارت های زندگی 2. برقراری ارتباط سالم انسانی 3. شناخت کارمندان 4. تشریح شرح وظایف به شکل شفاف 5…

1.ارائه آموزش مهارت های خلاقیت 2. ایجاد فرصت مشارکت 3. ارتقاء براساس توانمندی نظری و عملی کارمند 4. خودالگویی(باز-خلاق و نوآوربودن) 5. مهارت ارتباطی موثر بین خود و تمام اعضاء 6. ایجادزمینه مدیریت تغییر 7….

1.آموزش کارکنان 2.ایجاد انگیزه با نشان دادن تلاش 3.ایجاد محیطی بدون کاستی از منظر محبت باکارهای گروهی 4.تفویض اختیار با ریسک ویاری خواستن از بخش های دیگر از دید همفکری
برای آنها کلاسهای خلاقیت می گذاشتم
– آموزش مداوم – واگذاری مسئولیت و اختیارات  – دادن امتیازات به افراد خلاق و نوآور – بکارگیری خلاقیت ها در جهت بالا بردن کارآئی و اثربخشی سازمان – تدوین برنامه راهبردی و عملیاتی با مشارکت کارکنان – تقلیل نظارت و تزریق حس اعتماد و اطمینان – نزدیکتر کردن سازمان غیررسمی  با سازمان رسمی – بها دادن به پژوهش و تحقیقات کاربردی و….
1- تشکیل کانون های تفکر 2- برگزاری دوره های آموزشی 3- توجه به اصل شایسته سالاری 4- تغییر سبک و روش های استخدام افراد 5- ترغیب کارمندان به مطالعه و تماشای فیلم مرتبط با خلاقیت و …

سوالاتی که وادار به فکر کردن کند-واگذارکردن کار به آنها طبق سواد و تجربه و نظارت بر آنها

ایجاد اتاق فکر

آموش تکنیکهای خلاقیت به کارمندان

کشف استعداد و توانایی های افراد و پرورش صحیح وکاربردی کردن این توانایی ها برای رسیدن به اهداف سازمانی.

با شرح دقیق خواسته ها و آموزش اصولی به وی

به فکر وادار نمودن افراد

درقدم اول شناخت كامندان خود بعداً آموزش در مورد كارشان وانگيزه دادن به كار …..

ابتدا بایستی فرهنگ کار و سطح فکر کارکنان را افزایش داد تا معنای واقعی وجدان کاری در افراد زنده شود. مدیریت ارشد بایستی ویژن شرکت را مشخص نموده نقشه راه را کشیده و برنامه ی راهبردی مناسب را برای کارکنان تشریح کند با این رویکرد سازمان میداند که به کجا میرود و از چه راهی خواهد رفت، با بودجه مشخص زمان مشخص و کیفیت مشخص. بر روی کار تیمی باید تمرکز نمود و فرهنگ کار تیمی را تا حد امکان گسترش داد ما امروز در سازمان ها ERP اجرا می کنیم تا از انجام کارها به صورت جزیره ای پرهیز کنیم و به یک سیستم یکپارچه برسیم در حالی که کارکنان عمدتا انفرادی کار می کنند و از کار گروهی گریزانند حال انکه در تمامی شرکت های موفق کار گروهی و تعالی افکار امری عادی است. از مزایای کار گروهی نمی گویم چون فکر می کنم در این بحث نمی گنجد.

به آنها در حوزه تخصصی خودشان اختیار می دهم. از آنها نتیجه را می خواهم و نحوه عملکرد را نمی گویم. جلسات گفتمان برای بهبود عملکرد می گذارم تا همگان آزادانه نظرات خود را بگویند به افراد خلاق پاداش می دهم دوره های مقدماتی خلاقیت برای شکستن سد خلاقیت را برگذار می کنم.
پیاده سازی اصول مدیریتی به روز و مدرن همراه با آموزش کارمندان

یستر سازی فرهنگ سازمانی و ارتقا سطوح مختلف اداری و مکانیزاسیون اداری
1- کارمندان را تفکیک می کنم – آموزشهای تکنیک خلاقیت میگذارم و خودم نیز شرکت میکنم و همچون دیگران امتحان میدهم و هر کسی نمره لازم را کسب نکند موجب جریمه ها و تنبیه میشود حتی اخراج – تشویق برای نمونه ها و استفاده از آنها در سمت ها حتی اگر جوان ترین انها باشد – استمرار در جهت بروز شدن – جلسات و گرد همایی و دعوت از خانواده ها و استفاده از استادان مجرب برای اموزش همه – یک کاری میکنم که ارباب رجوع نیز در این امر دخالت داشته باشه همه و همه ما نمی خواهیم رو میگیم نمیشه

 

اول كارمندانم را مي شناسم ويك به يك باشون صحبت مي كنم بعضي از كارمندان خجالتي يا قدرت بيان پايين احساست و پايين ديدن خود هستند ولي يه تعدادي هم فقط قدرت بيان دارند وعملي نه ..باجلسه گذاشتن وشناخت كلي با انها وپيداكردن نقاط ضعف ومثبت ومنفي طرف ميتوان زمينه را ايجادكرد تا هركدام بتونند به اعتمادنفس بالاي دست يابند وبراي رسيدن به هدف تلاش بيشتري انجام دهند وبا تشويقي دادن های به جا مي توان براي رشدخلاقيت دركارمندان آغاز كنم .

1-تعریف خلاقیت به نسبت سطوح سازمانی و ایجاد مکانیزم ثبت خلاقیت در سازمان 2- تعیین سطوح خلاقیت با توجه به سطوح پرسنل سازمان و ایجاد انتظار منطقی از خلاقیت پرسنل 3-برگزاری دوره های خلاقیت 4- تشویق کارکنان خلاق 5- برگزاری جشنواره خلاقیت در داخل سازمان 6- تشکیل کمیته های فرا واحدی تشخیص و حل مسئله در سازمان 7- تعامل با سازمان های مرتبط با سازمان در جهت ارتقاء سطح خلاقیت 8- ایجاد چابکی در سازمان بمنظور قابلیت بکارگیری خلاقیت های جدید 9- فرهنگ سازی در جهت مقابله با خودسانسوری خلاقیت 10- جلوگیری از بروز سرخوردگی در موارد ناکام خلاقیت درجهت تشویق برای تلاش بیشتربرای رسیدن به اهداف مطلوب 11- مشورت با کارکنان خلاق شناخته شده در سازمان در تصمیم گیری های سازمان 12-اعطاء نشان خلاقیت با درجه بندی درجهت بهره مندی پرسنل از مزایای ویژه مادی و معنوی

از ایده های نو برای حل مسائل استقبال می کردم و راهکارهای ارائه شده توسط کارمندن را اجرامی کردم ، با برگزاری جلساتی مسائل و مشکلات را مطرح کرده و از خود ایشان برای حل مسائل کمک می گرفتم.

خلاقیت در سازمان   تنها با انسان های مسوولیت پذیر و عاشق کار  که دارای هدف های  ارزشمند هستند  شکل می گیرد ، تلاش  می کردم چنین انسان هایی را شناسایی کرده  و کارها را بر پایه چنین انسان هایی به پیش  ببرم

برگزاری دوره های لازم

برای آنها کلاس های آموزشی خلاقیت برگزار می کنم. برای فکر های برتر پاداش و هدایا در نظر می گیرم سمت آنها را تغییر می دهم. اگر درکار خود خلاقیت داشته باشند و کارهای خود را به نحو احسن انجام دهند به همراه کارکنان برتر دیگر مسافرت ترتیب داده یا به آنها اجازه مرخصی میدهم یا اجازه میدهم که در هر ساعتی که خودمی خواهد 2 روز در هفته از سازمان خارج شوند. و….

اصلاحات ديدگاه مسوولان رده بالا آموزش افراد مياني و پاييني تشويق

اگر من به حیث مدیر یک سازمان مقرر شوم. در قدم اول کارمندان با صلاحیت و با تجربه را استخدام می کنم یعنی کار را به اهل کار می سپارم. در قدم بعدی برای شان سیمنارها و ترینیگ ها را دایر می کنم تا ظرفیت پروری شود.

آموزش خلاقيت-اجبار در استفاده از خلاقيت (البته بصورت تشويقي)-بها دادن به ايده‌هاي جديد-
آزادی در تصمیم گیری -روش مناسب برای ارائه افکار و عقاید نو -بستری مناسب جهت اعمال افکار کارمندان

حتما از مشاورین لایق استفاده میکنم وکلاسهای آموزشی و کارگاه خواهم گذاشت
اموزش پیشنهاد بررسی بکارگیری از پیشنهادات مناسب

فكر كنند، برنامه دهند
گوش كردن به نظريات كاركنان و نشان دادن اين كه نظرياتشان حتما مورد توجه قرار مي گيرد . حمايت از فكر هاي خلاق دادن زمان به كاركنان براي انجام كارهاي خلاقانه دادن ازادي عمل به كاركنان براي انجام كارهاي روزانه به شيوه ي خودشان

ارتقاءسطح دانش

من به شخصه  سعی می کردم  همانند سازی  محیط کار  با مسائلی که دارد را داشته باشم  که کارمندان  خودشان را دخیل و درگیر با مسائل ببیند تا بتوانند از خلاقیت  بیشتر  برای مواجهه با مشکلات داشته باشند

تشویق به خواندن  کتاب ها و دیدن برنامه های  خلاقیت

پاسخ کاربران سایت فکرنو به سوال :

اگر شما در يك سازمان مدير شويد چه اقداماتي را براي رشد خلاقيت در كارمندان آغاز خواهيد كرد؟

مبنا قراردادن مشارکت واتاق فکر وبیان ایده های متفاوت حتی اگر ساده باشد.کارآفریت خ

مدیریت مشارکتی

آموزش و کار مطابق با علاقه مندی و توانایی

ایجاد زمینه هایی برای طرح فکر خلاق در سازمان

 

ايجاد مديريت منظم و منسجم با نام اتاق افكار در سازمانها در جهت بررسي و پژوهش و ايده هاي نو با مشاوره كارشناسان و متخصصان مختلف در جهت رسيدن به هر ايده جديد و نو و كاربردي ، بايكوت ننمودن ايده هاي خاص و جديد به علت خصومت و غرض ورزي ، خارج نمودن اختيارات اطلاع رساني از افراد مغرض و ناموزن اداري ، ايجاد تعالي تحصيلي ، ايجاد كلاس هاي اعتماد بنفس كارمندان در طبيعت هاي باز بشكل ارردوهاي هفتگي ، مهيا نمودن دوره هاي كارآموزي يا كارورزي دانش آموزي و محصلي براي فرزندان ، شاغلين و بازنشستگان ارگانها و سازمانها ، ايجاد كارگاههاي رايگان در هر سازمان ، بيمارستان ، كارخانه ، آزمايشگاه ها جهت استفاده فرزندان و پرسنل شاغل براي رشد خلاقيت توأم با آموزشهاي رايگان

 

اولین شرط استخدام در سازمان را در جذب نیروهایی اختصاص می دادم که در پست خود نوآوری و خلاقیت بکار برده باشند چون افرادی که در کار خود محقق و پزوهنده باشند موفق تر می باشند. اگر در سازمان کارمندی حتی با درصد کمی خلاقیت در وجودش مشاهده شود با در اختیار گذاشتن امکانات برایش و یا گذراندن دوره ای خاص و آموزشهای لازم، کارمندان را بسوی خلاقیت و نوآوری سوق می دادم و ارزشیابی کارمندان را بر اساس خلاقیتشان می سنجیدم.

همه چيز را با نيروي انساني آغاز مي كنم از علايق كارمندانم تا مشكلاتشان برايم مهم است

 

تشكيل اتاق فكر – پاداش به كاركنان خلاق – آموزش مستمر كاركنان

تشكيل اتاق فكر ، تشكيل تيم هاي حل مسئله ، به مسابقه گذاشتن راه حل برخي از مشكلات سازمان

ابتدا خودم باید دارای فکر خلاق باشم تا بتوانم در هر مکان زمان خلاقیت خود را به کار بگیرم.( بنده فرد خلاقی هستم و در آن شک ندارم ، این فقط لطف خداوند است ) 1- آنها را با مطالعه مانوس می کنم . 2- محیط کار را کاملا محیطی علمی می کنم. 3- در هر موضوعی از افراد مرتبط با آن موضوع ، نظر خواهی می کنم و به تمام نظرات حقیقتا ارزش قایل می شوم. ولو پیش پا افتاده ترین نظر. 4- به شیوه و بهانه های مختلف افراد را مورد تشویق قرار می دهم . 5- با حوصله حرف های ( انتقادها ، پیشنهادها ، … ) گوش می دهم. 6- از نظر مالی کاملا تامینشان می کنم تا تمرکز در کارشان بالا رود. 7- صداقت را سرلوحه ی کار خود قرار می دادم . 8- به افرادی که زیر مجموعه ی سازمان من بودند محبت و عشق می ورزیدم. 9- گذشت را با عملکرد خودم ترویج می دادم. 10- در صدد پاکسازی محدودیت ذهنی حاکم جامعه ی اداری بر می آمدم.

آموزش.آموزش.آموزش

اجازه می دادم نظرات خود را اعلام کنند.از کارمندان خلاق تقدیر بعمل می آورم تا دیگران تشویق شوند

ابتدا يك برنامه ريزيه حساب شده وبا توجه به نتيجه ان وضع كرده و از كارمندان لايق وعاشق كار استفاده ميكنم.

از کارمندان خواهم خواست به جای کلمه کار از کلمه بازی استفاده کنند. اتاقی را به اتاق خنده اختصاص خواهم داد که هر روز قبل از شروع کار اداری چند دقیقه در آن محل جمع شده و با هم بخندند. از مربی یوگا خواهم خواست هفته ای یک جلسه بسیار کوتاه با کارمندان تمرین کند. از کارمندان خواهم خواست برای دل خودشان کار کنند(بازی کنند) و نه برای مسایل مادی….

ایجاد انگیزه برای کارمندان به انحاء مختلف ازقبیل توجه به مشکلات مالی و…….که موجب تامین امنیت روحی وروانی کارمند می شود ، همچنین عدم واگذاری کارهای غیر ضرور وخارج از وظیفه به وی تابتواند فرصت کافی برای اندیشیدن و خلاقیت در زمینه کاری خودرا داشته باشد

بر پایی دوره های خلاقیت تعیین چوایز و مشوق های مناسب جهت حرکت دادن ذهن کارکنان به سوی خلاقیت ، بها دادن سازمانی به افراد خلاق.البته دو مورد فوق بیشتر حالت تشویقی وکاری دادرند و در جهت یاددادن خلاقیت روش های دیگری لازم است

آموزش کارمندان

در اولین قدم برای همه کلاس آموزش خلاقیت برگزار میکردم و برای حل مشکلات موجود به شیوه ای خلاقانه اهمیت فوق العاده قایل می شدم

آزادي عمل ميدهم و فضاي فكري را طوري مهيا مي سازم تا علاوه بر انجام مسئوليتها، ارتقاي فكر و امكان ارائه طرحهاي آنان ارج مي نهادم سعي مي كردم در جلسات مشورتي نظر انان را بخواهم براي حل مسايل و روش هاي نوين خلاقيت را به انان آموزش مي دادم تا در زندگي خود هم استفاده كنند سعي مي كردم به جاي اينكه من همه جا فكر كنم چه گونه كارها بهتر پيش رود خود كارمندان فكر كنند و كمك من باشند

تشویق کارمندان به مطالعه ، توصیه افراد به شرکت در کلاس های خلاقیت ، طرح کردن سوالاتی که مجبور به فکر کردن و راه یافتن جواب نوين داشته باشند.

پيامبر (ص) فرمودند د هركس دوروزش يكسان باشد ، مغبون است اگر اين حديث را همه نصب العين خود قرار دهيم مشكل خلاقيت و نوآوري خودبخود حل مي شود اگر من مدير بودم، من در بعضی از موارد حق انتخاب را به زيردستانم مي دادم و به نظر

های گوناگون و دستیابی به بهترین راه حل ها شوند ،تشویق به مطرح کردن و پیدا کردن بهترین ایده ها و پاداش دادن و استفاده از ایده های برتر افراد ، عنوان این مطلب که پیشرفت یک مجموعه رابطه مستقیم با نحوه عملکرد افکار و ایده های تک تک مجموعه دارد.

من اولا اجازه مي دادم راحت نظراتشون را مطرح كنند . در ضمن يه سري جلسات مثل برين استورمينگ (طوفان ذهني) برگزار مي كردم تا جو سازمان رو از حالت خشك و رسمي خارج كنم.

1-استعداد يابي نفرات نخبه 2- آموزش نفرات جهت تربيت مدرس خلاقيت 3- استفاده از ظرفيتهاي موجود كشور 4- ايجاد زمينه يكسان براي همه نفرات سازمان 5- تغيير در طرز و تفكر مديران فعلي (دولتي) 6-کتاسهای آموزش تفکر خلاق وهوش هیجانی را برای آنها وخانواده هایشان به صورت کارگاهی دایر می کردم.كارمندان فني كليه كارهاي خود را در قالب گزارش جهت آرشيو و تاريخچه پروژه تهيه و نگهداري كنند تا علم آنها پايدار و قابل توسعه باشد

آموزش و آموزش

انها را به حال خود می گذاشتم تا هر گونه دوست دارند کار کنند.اموزش خلاقیت میدادم .اعتماد به نفسشان را بالا میبردم

– تشکیل جلسات گروهی و بررسی مسائل – تشکیل گروه های کاری – برگزاری دوره های آموزشی

با ترسيم روشن اهداف سازمان آنها را در امور سازمان بيشتر دخيل كنم

گذاشتن اتاق فکر در ساختمان ، همفکری با کارمندان در زمینه تخصصشان و موضوعات مورد تخصص آن ها ، گذاشتن یک زمان آزاد در زمان کار برای حل معما های شاد، گذاشتن زمانی در هفته برای گفتن مشکلات کاری و حتی شخصی و رفع آن ها با همفکری ، ایجاد حس انگیزشی در کارمندان ، تشویق کارمندان برای انجام فعالیت های گروهی – تغییر در خود – ایجاد نگرش های رهبری در سازمان ، برنامه ریزی جهت آموزش کارکنان – برنامه ریزی بازآموزی کارکنان – ایجاد انگیزه –

حتما برای کارمندان دوره های اموزشی خلاقیت قرار میدهم. شرایط شرکت را به گونه ای قرار میدم که که از آموخته ها شون استفاده کنند(البته با محرک تشویقی) ……

1- انتخاب کارمندان با پتانسیل بالا: ارزیابی داشتن انگیزه قوی در موضوع کاری خود ، سوابق تحصیلی خوب ، 2-

ایجاد ارتباط صمیمانه با حفظ حریم ها ی طرفین ، فراهم نمودن فضای نقد 2- فراهم آوردن زمینه داشتن انگیزه ، اراثه روش های مناسب ایجاد خلاقیت ،بها دادن به دیدگاه ها و نقطه نظرات آنها ، هدایت دید گاه های خام ،دادن فرصت های اتخاذ تصمیم ، برنامه های تشویق و تذکر و …

عدالت را رعايت مي كنم

 

ارتقائ کارمندان را منوط به ارایه ی ایده ها و طرح ها ی جدید کرده و چنانچه بتوانند به راهکارهای جدید و حل مشکل و مسائل به صورت کاربردی برسند به عنوان کارمند نمونه مطرح شده و تاثیر مستقیم در افزایش حقوق آنان خواهد داشت .

جلسات ارائه نظرات آزاد ، آزادگذاشتن کارکنان در انجام فعالیت ها به سبک خود ، استقبال از ایده های جدید

 

ابتدا به آموزش و یاد گیری فنون مربوطه به اطرفیان خود می پردازم

32   بیان مسئله به طور عمومی در یک جلسه.تعیین زمان مشخص برای بیان ایده ها وگوش کردن به تمام ایده ها وبررسی هر ایده از جوانب گوناگون

 

1- دانسته های خود را به روز نگه میدارم . 2- برای ایده های خوب ارزش قایل میشوم 3- تجهیزات و امکانات سازمان را بدون محدودیت در اختیار کارکنان قرار میدهم 4- روابط خویشاوندی – مذهبی و …در تصمیمات من اثری نخواهد داشت 5- روحیه انتقاد پذیری را در خود تقویت میکنم 6- شفاف سازی در همه سطوح و از راهنمایی زیر دستان دریغ نمیکنم 7- تشریفات زاید را حذف میکنم 8- تقویت روحیه کار جمعی

بها دادن به کیفیت کار به جای کمیت، مشارکت دادن کارکنان در منافع حاصل از خلاقیت ایشان و…

 

طرح مساله اي كه سازمان در حال انجام آن مي باشد و تقاضا جهت همفكري همكاران

به دو به هم زنيها و زيرآب زدن ها بي توجه خواهم بود. از كارمندان هربخش نظراتشان را خواهم خواست و با كمك هم آنها را عملي ميكنيم

مديريت بنا به ديدگاههاي نوين قدرت راهبردي و هدايت مجموعه به سمت و سوي اهداف و برنامه هاي از قبل تعيين شده مي باشد .لذا مدير مي بايست از جديدترين ديدگاهها و سبكهاي مديريتي خلاق مطلع شده و آموزش ها و راهكارهاي مناسب به زير مجموعه ارائه دهد و با وضع قوانين و مقررات دست و پاگير اداري كه مناسبتي با بحث خلاقيت ندارد ، مانع بروز استعدادها و خلاقيت هاي فردي اعضا نگرديده و دائما با كنترل صحيح و منظم و نامحسوس بازخورد مناسب با ميزان بروز خلاقيت افراد را داشته باشد ( تشويق و تهييج انگيزه افراد)

به نظر اينجانب خلاقيت كه در اين نظرسنجي استفاده شده مفهوم كلي داشته و نمي تواند نتايج درستي را حاصل نمايد ،زيرا برداشت افراد مختلف از اين كلمه ، متفاوت است . اما اگر شاخص يا شاخص هايي را تعريف ميكرديم كه ابتدا يك مفهوم را در ذهن خواننده تداعي ميكرد و سپس به موضوع رابطه خلاقيت با موارد اشاره شده مي پرداختيم ، منطقاً نتايج بهتري حاصل مي شد . در پاسخ به سؤال فوق ، ابتدا شاخص هايي را براي كاركنان بعنوان فرد خلاق و امكاناتي كه ميتوان از آن بهره برد ، را مشخص نموده و با آن به موضوع خلاقيت مي پرداختم .

 

1.برقراری نظم 2.شنیدن حرفهای کارمندان 3.دادن وعده های واقعی وعملی4.اموزش تکنیک های جدید5. توجه کافی به پیشنهادات

از هر كارمند ميخواستم كار هاي خود را حتي انهايي كه روتين نيز هستند از روش ديگري جز انچه تا كنون انجام ميشده ,انجام دهند . به روشي جديد و براي تلاششان پاداش ميگرفتند.

 

آموزش… بستر مناسب فکری… جذب ایده های نو…

دادن احساس آرامش و آزادی فکر و اندیشه

 

مدیر بدوا” با مقوله خلاقیت و نوآوری آشنا باشد وخود نیز دارای معیارهای خلاقانه باشد گزینش نیروی خلاق ونوآور آموزش ، واستمرار و استقرار فرهنگ خلاقیت درسازمان و فراهم نمودن ابزارهای متناسب با پرورش افراد خلاق

برگزاري جلسات ماهيانه به صورت منظم براي همفكري بين كارمندان و مدير ، محول كردن فعاليتهاي متنوع و خارج از برنامه به كارمندان براي ايجاد نشاط و بالا بردن سطح خلاقيت ، برگزاري كلاسهاي مشاوره اي براي بالا بردن سطح خلاقيت ، جدي گرفتن حرف كارمندان در اجراي برنامه هاي جديد و خلاقانه

مشكلاتي مطرح مي كنم و به بهترين ايده ها جايزه مي دهم مشكلات رو با كارمندان در ميون مي زارم تا بهش فكر كنن و نظر بدن، كلاس ها ي بازي خلاقيت ثبت نامشون مي كنم و اجبارشون مي كنم كه برن

  1. آموزش مهارت های زندگی 2. برقراری ارتباط سالم انسانی 3. شناخت کارمندان 4. تشریح شرح وظایف به شکل شفاف 5…

1.ارائه آموزش مهارت های خلاقیت 2. ایجاد فرصت مشارکت 3. ارتقاء براساس توانمندی نظری و عملی کارمند 4. خودالگویی(باز-خلاق و نوآوربودن) 5. مهارت ارتباطی موثر بین خود و تمام اعضاء 6. ایجادزمینه مدیریت تغییر 7….

1.آموزش کارکنان 2.ایجاد انگیزه با نشان دادن تلاش 3.ایجاد محیطی بدون کاستی از منظر محبت باکارهای گروهی 4.تفویض اختیار با ریسک ویاری خواستن از بخش های دیگر از دید همفکری

برای آنها کلاسهای خلاقیت می گذاشتم

– آموزش مداوم – واگذاری مسئولیت و اختیارات – دادن امتیازات به افراد خلاق و نوآور – بکارگیری خلاقیت ها در جهت بالا بردن کارآئی و اثربخشی سازمان – تدوین برنامه راهبردی و عملیاتی با مشارکت کارکنان – تقلیل نظارت و تزریق حس اعتماد و اطمینان – نزدیکتر کردن سازمان غیررسمی با سازمان رسمی – بها دادن به پژوهش و تحقیقات کاربردی و….

1- تشکیل کانون های تفکر 2- برگزاری دوره های آموزشی 3- توجه به اصل شایسته سالاری 4- تغییر سبک و روش های استخدام افراد 5- ترغیب کارمندان به مطالعه و تماشای فیلم مرتبط با خلاقیت و …

سوالاتی که وادار به فکر کردن کند-واگذارکردن کار به آنها طبق سواد و تجربه و نظارت بر آنها

ایجاد اتاق فکر

آموزش تکنیکهای خلاقیت به کارمندان

 

کشف استعداد و توانایی های افراد و پرورش صحیح وکاربردی کردن این توانایی ها برای رسیدن به اهداف سازمانی.

با شرح دقیق خواسته ها و آموزش اصولی به وی

 

به فکر وادار نمودن افراد

درقدم اول شناخت كامندان خود بعداً آموزش در مورد كارشان وانگيزه دادن به كار …..

 

ابتدا بایستی فرهنگ کار و سطح فکر کارکنان را افزایش داد تا معنای واقعی وجدان کاری در افراد زنده شود. مدیریت ارشد بایستی ویژن شرکت را مشخص نموده نقشه راه را کشیده و برنامه ی راهبردی مناسب را برای کارکنان تشریح کند با این رویکرد سازمان میداند که به کجا میرود و از چه راهی خواهد رفت، با بودجه مشخص زمان مشخص و کیفیت مشخص. بر روی کار تیمی باید تمرکز نمود و فرهنگ کار تیمی را تا حد امکان گسترش داد ما امروز در سازمان ها ERP اجرا می کنیم تا از انجام کارها به صورت جزیره ای پرهیز کنیم و به یک سیستم یکپارچه برسیم در حالی که کارکنان عمدتا انفرادی کار می کنند و از کار گروهی گریزانند حال انکه در تمامی شرکت های موفق کار گروهی و تعالی افکار امری عادی است. از مزایای کار گروهی نمی گویم چون فکر می کنم در این بحث نمی گنجد.

به آنها در حوزه تخصصی خودشان اختیار می دهم. از آنها نتیجه را می خواهم و نحوه عملکرد را نمی گویم. جلسات گفتمان برای بهبود عملکرد می گذارم تا همگان آزادانه نظرات خود را بگویند به افراد خلاق پاداش می دهم دوره های مقدماتی خلاقیت برای شکستن سد خلاقیت را برگذار می کنم.

پیاده سازی اصول مدیریتی به روز و مدرن همراه با آموزش کارمندان

یستر سازی فرهنگ سازمانی و ارتقا سطوح مختلف اداری و مکانیزاسیون اداری

1- کارمندان را تفکیک می کنم – آموزشهای تکنیک خلاقیت میگذارم و خودم نیز شرکت میکنم و همچون دیگران امتحان میدهم و هر کسی نمره لازم را کسب نکند موجب جریمه ها و تنبیه میشود حتی اخراج – تشویق برای نمونه ها و استفاده از آنها در سمت ها حتی اگر جوان ترین انها باشد – استمرار در جهت بروز شدن – جلسات و گرد همایی و دعوت از خانواده ها و استفاده از استادان مجرب برای اموزش همه – یک کاری میکنم که ارباب رجوع نیز در این امر دخالت داشته باشه همه و همه ما نمی خواهیم رو میگیم نمیشه

اول كارمندانم را مي شناسم ويك به يك باشون صحبت مي كنم بعضي از كارمندان خجالتي يا قدرت بيان پايين احساست و پايين ديدن خود هستند ولي يه تعدادي هم فقط قدرت بيان دارند وعملي نه ..باجلسه گذاشتن وشناخت كلي با انها وپيداكردن نقاط ضعف ومثبت ومنفي طرف ميتوان زمينه را ايجادكرد تا هركدام بتونند به اعتمادنفس بالاي دست يابند وبراي رسيدن به هدف تلاش بيشتري انجام دهند وبا تشويقي دادن های به جا مي توان براي رشدخلاقيت دركارمندان آغاز كنم .

 

1-تعریف خلاقیت به نسبت سطوح سازمانی و ایجاد مکانیزم ثبت خلاقیت در سازمان 2- تعیین سطوح خلاقیت با توجه به سطوح پرسنل سازمان و ایجاد انتظار منطقی از خلاقیت پرسنل 3-برگزاری دوره های خلاقیت 4- تشویق کارکنان خلاق 5- برگزاری جشنواره خلاقیت در داخل سازمان 6- تشکیل کمیته های فرا واحدی تشخیص و حل مسئله در سازمان 7- تعامل با سازمان های مرتبط با سازمان در جهت ارتقاء سطح خلاقیت 8- ایجاد چابکی در سازمان بمنظور قابلیت بکارگیری خلاقیت های جدید 9- فرهنگ سازی در جهت مقابله با خودسانسوری خلاقیت 10- جلوگیری از بروز سرخوردگی در موارد ناکام خلاقیت درجهت تشویق برای تلاش بیشتربرای رسیدن به اهداف مطلوب 11- مشورت با کارکنان خلاق شناخته شده در سازمان در تصمیم گیری های سازمان 12-اعطاء نشان خلاقیت با درجه بندی درجهت بهره مندی پرسنل از مزایای ویژه مادی و معنوی

از ایده های نو برای حل مسائل استقبال می کردم و راهکارهای ارائه شده توسط کارمندن را اجرامی کردم ، با برگزاری جلساتی مسائل و مشکلات را مطرح کرده و از خود ایشان برای حل مسائل کمک می گرفتم.

خلاقیت در سازمان   تنها با انسان های مسوولیت پذیر و عاشق کار که دارای هدف های ارزشمند هستند شکل می گیرد ، تلاش می کردم چنین انسان هایی را شناسایی کرده و کارها را بر پایه چنین انسان هایی به پیش ببرم

برگزاری دوره های لازمبرای آنها کلاس های آموزشی خلاقیت برگزار می کنم. برای فکر های برتر پاداش و هدایا در نظر می گیرم سمت آنها را تغییر می دهم. اگر درکار خود خلاقیت داشته باشند و کارهای خود را به نحو احسن انجام دهند به همراه کارکنان برتر دیگر مسافرت ترتیب داده یا به آنها اجازه مرخصی میدهم یا اجازه میدهم که در هر ساعتی که خودمی خواهد 2 روز در هفته از سازمان خارج شوند. و….

اصلاحات ديدگاه مسوولان رده بالا آموزش افراد مياني و پاييني تشويق

اگر من به حیث مدیر یک سازمان مقرر شوم. در قدم اول کارمندان با صلاحیت و با تجربه را استخدام می کنم یعنی کار را به اهل کار می سپارم. در قدم بعدی برای شان سیمنارها و ترینیگ ها را دایر می کنم تا ظرفیت پروری شود.

آموزش خلاقيت-اجبار در استفاده از خلاقيت (البته بصورت تشويقي)-بها دادن به ايده‌هاي جديد-

آزادی در تصمیم گیری -روش مناسب برای ارائه افکار و عقاید نو -بستری مناسب جهت اعمال افکار کارمندان

حتما از مشاورین لایق استفاده میکنم وکلاسهای آموزشی و کارگاه خواهم گذاشت

 

اموزش پیشنهاد بررسی بکارگیری از پیشنهادات مناسب

فكر كنند، برنامه دهند

گوش كردن به نظريات كاركنان و نشان دادن اين كه نظرياتشان حتما مورد توجه قرار مي گيرد . حمايت از فكر هاي خلاق دادن زمان به كاركنان براي انجام كارهاي خلاقانه دادن ازادي عمل به كاركنان براي انجام كارهاي روزانه به شيوه ي خودشان

ارتقاءسطح دانش

من به شخصه سعی می کردم همانند سازی محیط کار با مسائلی که دارد را داشته باشم که کارمندان خودشان را دخیل و درگیر با مسائل ببیند تا بتوانند از خلاقیت بیشتر برای مواجهه با مشکلات داشته باشند

تشویق به خواندن کتاب ها و دیدن برنامه های خلاقیت

کارگاه مهارتهای زندگی

1- در درجه اول اعتماد به نفس دادن 2-در قسمتی که آن کارمند مشغول به کار میباشد حیطه اختیارات وسیعی در اختیار قرار میدهم ، دادن اختیار عمل پیگیری نتیجه

1.اظهارنظرآزادانه 2.برگزاری جلسات 3.برگزاری کلاس های آموزشی

هر کس بتواند کاری را به نحوه دیگری انجام دهد که کار سریعتر و راحتر انجام شود به او پاداش می دهم و حتماً حداقل روزی یک تمرین را به آنها مید هم که انجام دهند تا خلاقیتشان شکوفاتر شود

هیچ کار چون خلاقیت در کشور ما ارزش ندارد

آموزش

اول از همه خودم به یک کلاس پرورش خلاقیت می رفتم (البته اگر پیدا می شد)

دوره های آموزشی وایجاد انگیزه .

نظرخواهی دربرنامه های جدیدوتغییراتی که قراراست انجام دهیم-تشویق کارمندان موفق و شایسته-مشاوره باکارکنان ضعیف-علت یابی عوامل کم کاری

کشف استعداد وشکوفاکردن ان هادرزمینه های مخصوص به خود

راه اندازي گروه و واحدي به نام واحد مهندسي و مديريت آموزش ،ترويج وتوسعه ي خلاقيت ،نو آوري، كار آفريني ،ارزش آفريني،باز آفريني،فن آفريني و آموزش با تغيير در دانش ،بينش ،مهارت و نگرش كارمندان وآموزش مهارتهاي شغلي و باز آفريني وزندگي با هدف تربيت انسانهاي سيستميك وچندبعديایجاد مشارکت و جلسات تیمی با تفکر حذف گلوگاه برای حضور موثر تر افراد خلاق

مديريت مشاركتي را اجرا نموده و در جلسات از روش شش كلاهي استفاده مي كنم به كارهاي خلاق ولو اينكه نتيجه بخش هم نباشد پاداش مي دهم فرصت انجام بازي هاي خلاق را در محيط كار براي چند دقيقه براي كارمندان فراهم مي كنم از طرح ها ی ليوان ها، تابلو ها و … فانتزي در محيط كار استفاده مي كنم

منبع :گزارش نظر سنجی پژوهشی با موضوع -سازمان و خلاقیت – پژوهشگر: حمید میرزاآقایی

-انتشار سایت فکرنو- www.fekreno.org- آبان 93

 

 

بارگذاری نوشته های مرتبط بیشتر
مطالب بیشتر از این نویسنده محمد خزائی
بارگذاری بیشتر در دسته‌بندی نشده

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *